2310 966100

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ COVID-19

Τον τελευταίο καιρό, μετά και τις νέες συνθήκες ζωής και καθημερινότητας που διαμορφώθηκαν σε όλο τον πλανήτη από τον Covid-19 έχουν γίνει αντικείμενο μελέτης τόσο οι επιπτώσεις του στην εκπαίδευση όσο και οι προκλήσεις που προκύπτουν με σύμμαχο τη τεχνολογία στο πλευρό της εκπαιδευτικής δραστηριότητας.

Μετά από αρκετές συζητήσεις και καθώς η χρήση της τεχνολογίας δε μπορεί να υποκαταστήσει πλήρως την εκπαιδευτική διαδικασία, αποφασίστηκε η επιστροφή των μαθητών στα θρανία όλων πλέον των βαθμίδων.

Επιχειρώντας όλοι μας λοιπόν μία, κατά το δυνατόν, ομαλή μετάβαση στην νέα καθημερινότητα ως γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούμαστε να εναρμονίσουμε το νεανικό ενθουσιασμό μετά από δύο μήνες εγκλεισμού και τη δυσκολία στην εφαρμογή αυστηρών κανόνων από τη μία πλευρά, με τις οδηγίες και τα μέτρα πρόληψης διασποράς του ιού των ειδικών από την άλλη, όσον αφορά την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, των φροντιστηρίων και γενικά των πάσης φύσεως εκπαιδευτικών μονάδων της χώρας, σχετικά με τη λοίμωξη COVID-19,

Συγκεκριμένα θα πρέπει να ακολουθούνται τα παρακάτω βάσει των παρακάτω οδηγιών του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας:

1. Οδηγίες ατομικής υγιεινής:

• Παραμονή κατ’οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού.

• Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή πταρμό.

• Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.

• Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.

• Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντιλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.

• Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα, καθώς και να χρησιμοποιούν κοινά σκεύη όπως ποτήρια και μπουκάλια.

• Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα όταν είναι εμφανώς λερωμένα, και οπωσδήποτε πριν τη λήψη τροφής και υγρών, μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα και μετά από πιθανή επαφή με εκκρίσεις ή άλλα σωματικά υγρά. Θα ακολουθεί προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.

• Η υγιεινή των χεριών με χρήση αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος που θα βρίσκεται κοντά στην είσοδο της αίθουσας διδασκαλίας, θα πρέπει να εφαρμόζεται υπό την εποπτεία εκπαιδευτικού της τάξης, πριν από κάθε είσοδο και έξοδο των παιδιών από την αίθουσα.

• Συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος πριν και μετά τη χρήση εξοπλισμού, όπως πληκτρολόγιο υπολογιστή, σε περίπτωση που αυτός είναι κοινόχρηστος.

2. Οδηγίες καθαρισμού και εφαρμογής απολυμαντικού σε επιφάνειες:

Ως καθαρισμός ορίζεται η διαδικασία απομάκρυνσης ρύπων και μικροβίων με τρίψιμο με σαπούνι και νερό, ενώ ως απολύμανση η καταστροφή μικροβίων, αφού έχει προηγηθεί καθαρισμός, με απολυμαντικά όπως η οικιακή χλωρίνη ή οι αλκοόλες. Η εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες με τρίψιμο θεωρείται επαρκής και είναι η πλέον συνιστώμενη μέθοδος απολύμανσης παγκοσμίως κατά του ιού SARS-CoV-2. Άλλες μέθοδοι απολύμανσης όπως ο ψεκασμός ή η εκνέφωση με απολυμαντικές ουσίες, δεν θεωρούνται απαραίτητες ούτε συνιστώνται για την επιδημία COVID-19.

• Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων κυρίως στα διαλείμματα.

• Πέρα από τις συνήθεις εργασίες καθαρισμού1 , συχνός καθαρισμός των λείων επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά (π.χ. πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες, πληκτρολόγια υπολογιστών κοινής χρήσης, διακόπτες, τηλέφωνα, κλπ), καθώς και των χώρων της τουαλέτας. Ο καθαρισμός πρέπει να περιλαμβάνει τρίψιμο με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι ή απορρυπαντικό και νερό. Ακολούθως, στις επιφάνειες αυτές πρέπει να γίνεται τοπική εφαρμογή απολυμαντικού όπως διάλυμα οικιακής χλωρίνης αρχικής συγκέντρωσης περίπου 5% (1 μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε 50 μέρη νερό ή 20 ml οικιακής χλωρίνης σε σύνολο 1000 ml νερού) ή αλκοολούχο αντισηπτικό.

• Οι εργασίες καθαρισμού να γίνονται με χρήση γαντιών, απλής μάσκας και στολή εργασίας. Τα γάντια, μετά τη χρήση τους, να απορρίπτονται και να ακολουθεί υγιεινή των χεριών.

• Η χρήση γαντιών μιας χρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών.

• O ψεκασμός και το πιτσίλισμα (splashing) κατά τη διάρκεια της καθαριότητας και ως μέθοδος απολύμανσης θα πρέπει να αποφεύγεται. Ο ψεκασμός ενδέχεται να προκαλέσει την παραγωγή αερολύματος, η αποτελεσματικότητά του είναι αβέβαιη, και ενέχει αυξημένο κίνδυνο έκθεσης του χρήστη σε τοξικές ουσίες.

• Αναλυτικές οδηγίες για τον περιβαλλοντικό καθαρισμό μη υγειονομικών μονάδων έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ (www.eody.gov.gr).

3. Τήρηση κοινωνικών αποστάσεων και περιβαλλοντικά μέτρα

• Τήρηση απόστασης 1,5 μέτρου μεταξύ των θέσεων (θρανίων) των μαθητών

• Αποφυγή δραστηριοτήτων και αθλοπαιδιών που απαιτούν σωματική εγγύτητα

• Σε σειρές αναμονής, όπως για κυλικεία εάν λειτουργούν, τουαλέτα και είσοδο-έξοδο από την αίθουσα, τήρηση περίπου 2 μέτρων απόστασης

• Μέριμνα για την αποφυγή ανάμιξης παιδιών διαφορετικών τμημάτων και τάξεων τόσο κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας όσο και στα διαλείμματα και εάν υπάρχει η δυνατότητα προαυλισμός σε διαφορετικό χρόνο και χώρο

• Οι αίθουσες διδασκαλίας να είναι αποκλειστικά για συγκεκριμένο τμήμα μαθητών εάν είναι εφικτό, ώστε σε περίπτωση εμφάνισης ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος να περιορίζεται ο αριθμός των στενών επαφών

• Η χρήση μάσκας από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι προαιρετική και με την προϋπόθεση να γίνεται ορθή χρήση κατόπιν σχετικής εκπαίδευσης